LogoMød vores sponsorer
Mød vores sponsorer

Bogense Billard Klub

Historie og faciliteter

Bogense Billardklub startede i nogle lokaler ved Nordfynshallen på Kristianslundsvej 2 i Bogense i 1992.

Klubben blev oprettet under Ældresagen af den første Formand Erik Jensen, som stod ved roret i en årrække frem til 2016, hvor Ove Sørensen overtog ansvaret.

I denne periode fra starten var det forholdsvis ældre og pensionister, der var medlemmer i klubben.

Bogense Billardklub gik ud af Ældresagen i midten af 90erne, og blev en selvstændig forening, som kørte i det stille uden al for megen synlighed udadtil.

I 2017/2018 besluttede Nordfyns Kommune at rive bygningen ned, hvor Bogense Billardklub havde til huse, og Nordfyns Kommune tilbød klubben nogle bedre lokaler i Sløjfen på Poppelvej 4 i Bogense.

Bogense Billardklub rykkede ind i de nye lokaler i september 2018, og kørte videre i samme ånd. I December 2021 valgte den siddende bestyrelse at trække sig, da der var kommet en del medlemmer til klubben, som ønskede at komme ud at spille turnering under Dansk Billard Union. Dette var ikke noget den daværende bestyrelse kunne håndtere.

På en Ekstraordinær generalforsamling i januar 2022 blev der valgt en ny driftig bestyrelse under ledelse af nuværende Formand Tom Røjgaard, som tidligere var Kasserer i klubben.

Klubben ændrede navn til Bogense Billard Klub med nyt Logo og 9 hold tilmeldt i sæsonen 2022/2023, hvor klubben fik de første Regionsmestre i 2 mands kegler og efterfølgende blev holdet Landsmestre.

Bogense Billard Klub er en nøgleklub hvor der er adgang for medlemmerne 24-7-365.

Der er 2 helmatch borde og 2 halvmatch borde.

BBK's formål

"Foreningens formål er at dyrke billardsporten og med udgangspunkt i fællesskab og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til denne idræt"

Sådan starter § 2 i Bogense Billard Klub's vedtægter.

Derfor er BBK en mangfoldig forening, hvor der er plads til alle.

Vi har medlemmer, der kommer for at spille et pot billard med sin faste makker er par gange om ugen.

Vi har medlemmer, der søger fællesskabet og altid er til stede på de faste "klubdage".

Vi har medlemmer, der spiller turnering i DDBU-regi.

Men fælles for os alle - Vi elsker at spille billard og byder altid nye medlemmer velkomne i klubben.

Medlemmer

Bogense Billard Klub har pt. 65 medlemmer.

Bestyrelsen har ud fra vores faciliteter sat et max antal medlemmer til 70 (så vi har stadig et par ledige pladser).

Kontingent for medlemskab er kr. 400,- om året. Hertil kommer et gebyr til DDBU, hvis du ønsker licens til at spille turnering.

• Går du rundt med en billardspiller i maven, men mangler et sted at udøve sporten?
  • Har du lyst til at stifte bekendtskab med keglebillard?
  • Søger du et hyggeligt fællesskab og nogle gode venner?

Så kontakt Bogense Billard Klubs bestyrelse og aftal en rundvisning i klubbens lokaler og et prøvespil.

Find kontaktoplysninger her

BBK's Støtteforening

Bogense Billard Klub har en støtteforening, der har til formål at hjælpe Bogense Billard Klub økonomisk og personligt ved forskellige stævner og arrangementer.

Støtteforeningen har to forskellige medlemskaber:

Aktivt medlemskab koster kr. 100,- om året. Som aktivt medlem ønsker man at være en aktiv del af støtteforeningen og stiller op til støtteforeningens bestyrelse, når det er nødvendigt. Aktive medlemmer skal være medlem af Bogense Billard Klub.

Passivt medlemskab koster kr. 50,- om året. Her støtter du klubben økonomisk med dit kontingent, men du er også velkommen til at hjælpe fysisk ved forskellige arrangementer.

Ønsker du at blive medlem af Bogense Billard Klubs Støtteforening, kan du kontaktet støtteforeningens formand eller et bestyrelsesmedlem.

Find kontaktoplysninger her

Bricksite logo| MADE FOR FREE WITH